Eigentijds onderwijs

Op De Rank krijgen kinderen eigentijds en toekomstgericht onderwijs. We maken gebruik van moderne middelen en methoden, sluiten aan bij het niveau van je zoon of dochter, geven op inspirerende wijze les en leren vaardigheden aan die passen bij de beroepen van de toekomst. Wij willen een school zijn waar kinderen zich gelukkig voelen en veel leren door te doen!

Onderwijscircuits

Naast klassikaal onderwijs, werken we met onderwijscircuits. Kinderen werken in groepen aan diverse opdrachten, waarin wordt gerouleerd. Voor de kinderen houdt dit in dat de lesstof op meerdere wijzen aangeboden wordt, en dat werkt! Ze leren beter, zijn meer betrokken bij het onderwijs, ontvangen instructie op niveau en krijgen de keuzevrijheid om zelfstandig of in groepjes te werken aan hun dag- en weektaken. Zo behalen we meer succes en gaan onze leerlingen gemotiveerd naar school.

Buitenlessen

Naast het werken in de klas, werken de kinderen ook buiten aan de lesdoelen. Dit doen ze door bijvoorbeeld opdrachten met stoepkrijt op het plein te maken of met een renspel. We vinden buitenlessen belangrijk, omdat het bijdraagt aan een gezondere leefstijl, betere schoolprestaties en meer plezier in leren.

Onderzoekend leren

Via de methode DaVinci bieden we vakken als aardrijkskunde, geschiedenis, biologie, techniek, filosofie en levensbeschouwing aan als één geheel. Hierdoor zien en ervaren de kinderen dat gebeurtenissen in de wereld vaak met elkaar verbonden zijn. Ze kunnen leren vanuit nieuwsgierigheid en verwondering.

De kinderen kiezen eigen verwerkingsopdrachten en stellen onderzoeksvragen. Ben je creatief, muzikaal, of kun je goed acteren? Dan verwerk je de lesstof, zelfstandig of in een groep, in een schilderij, lied, presentatie of filmpje. Er is veel ruimte om talenten in te zetten, te onderzoeken en te ontwikkelen. Elke zes tot acht weken staat er een nieuw thema centraal waar de kinderen mee aan de slag gaan.

Meer lezen? www.davinciacademie.nl

Engels vanaf groep 1

Een goede beheersing van de Engelse taal is belangrijk voor later. De kinderen van groep 1 t/m 8 leren Engels via de methode Groove.me.Dit lesprogramma maakt gebruik van vrolijke en bekende (pop)liedjes. Alle vaardigheden komen aan bod: luisteren, lezen, spreken en schrijven. Engels leren is nog nooit zo leuk geweest.